E módszer segít, hogy hatékonyabban tanuljunk már a jegyzetelés közben is, és rendszerezzük gondolatainak. Segíti a gyorsabb átismétlést. Kifejezetten alkalmas matematika tanuláshoz.
Íme egy jegyzetoldal beosztása:
Jegyzetelés (Notes)
A lehető legtöbb tényt és gondolatot jegyezzük le az előadás során olvasható és áttekinthető formában a jegyzet oszlopba.
Szűkítés (Cues)
Előadás után amilyen hamar csak lehetséges, tömören összegezzük jegyzetünket a felidézés oszlopba. Ezek a kivonat mozgósítja memóriánkat a tanulás során, előhívja a hozzá tartozó ismereteket. A jegyzet tényeiből és gondolataiból a következő típusú rövid elemek kerülhetnek ide:
- Az egyes részekre vonatkozó kérdések.
- A jegyzetben tárgyalt címszavak és fogalmak.
- Megállapítások, alcímek.
Recite – Felmondás
Takarjuk le a jegyzet oszlopot, és a felidézés oszlop alapján saját szavainkkal próbáljuk teljes mértékben felidézni az előadás anyagát. Utána ellenőrizzük.
Reflect – Tükrözés
Alakítsunk ki “szakvéleményünket” saját tapasztalatainkból, megfigyeléseinkből és a jegyzetből a következő módon:
- Vizsgáljuk meg hogyan kapcsolódnak a tanultak eddigi ismereteinkhez és más tantárgyakhoz!
- Mely gondolatokkal értünk egyet, és melyekkel nem?
- Mely gondolatok tiszták és melyek zavarosak vagy nehezen érthetőek?
- Milyen új kérdéseket vet fel bennünk az előadás?
Alkalmazhatók-e, és milyen területen az ismeretek?
Review – Áttekintés (Summary)
A lap összegzése mezőbe készítsünk egy-két mondatos összegzést a lapon található témákból. Az egész előadásról is írhatunk összegzést annak utolsó lapjára. Ezzel biztosíthatjuk a gyors áttekintés és ismétlés lehetőségét. Szánjunk naponta néhány percet jegyzetünk áttekintésére, ezzel segítve a tanultak emlékezetben tartását.